Gazeta Sporturilor nu mai apare pe print. Cutremur în piața media. Ringier Sports Media Group a anunţat că a decis să închidă Gazeta Sporturilor pe print. Publicaţia care ar fi trebuit să împlinească 100 de ani în 2024 dispare începând de astăzi.
Ringier renunță la varianta pe hârtie a Gazetei Sporturilor și la serviciile lui Cătălin Tolontan
Pe 1 noiembrie a fost publicată ultima ediţie pe hârtie a Gazeta Sporturilor, anunţă compania Ringier. În replică, redacţia anunță că a aflat abia astăzi de această decizie. De asemenea, Ringier renunță la nouă posturi, printre care și cel al editorului coordonator, Cătălin Tolontan.
Motivul pentru care Ringier a recurs la această decizie sunt vânzările ziarului Gazeta Sporturilor care ar fi scăzut drastic. În plus, costul mare al hârtiei, dar și costurile mari cu tipărirea ziarului sunt alte motive pentru care Gazeta Sporturilor nu va mai fi disponibilă decât pe internet.

Citește și: Cătălin Tolontan, audiat de DIICOT
Gazeta Sporturilor nu se mai vindea la tarabă
”Din cauza declinului drastic al vânzărilor înregistrate de ediţia tipărită a Gazeta Sporturilor, vânzări care au scăzut cu 27%, din 2018 până în prezent, precum şi a creşterii preţurilor la hârtie şi la serviciile de tipar, Ringier Sports Media Group (RSMG), proprietar al Gazeta Sporturilor şi GSP.ro, a decis să întreprindă o restructurare strategică. Consecinţa acestor transformări este inchiderea diviziei de print, care înregistrează în prezent pierderi majore”, anunţă compania într-un comunicat de presă.
De asemenea, decizia vine după ce în ultima lună redacţiile GSP şi Libertatea au fost într-un adevărat război cu conducerea companiei, Ringier. Astfel, pe data de 3 octombrie, redactorul-şef Cătălin Ţepelin era concediat de coducerea Ringier Sports şi părăsea redacţia în aplauzele colegilor. La scurt timp după acest eveniment, jurnaliştii GSP şi Libertatea semnau o scrisoare publică în care spuneau că se opun concedierii lui Cătălin Ţepelin şi şi spuneau că totul s-a petrecut după ce au refuzat să arate în avans articolele despre firmele de jocuri de noroc care sunt clienţi publicitari.
Gazeta Sporturilor mizează pe internet
Acum, Gazeta Sporturilor mizează pe digital: ”brand-ul GSP renunţă la ediţia tipărită şi semnează un acord cu SNTV, cel mai important furnizor de conţinut video în materie de sport, pentru o nouă etapa, exclusiv digitală – era GSP.ro”.
”Această schimbare strategică reflectă evoluţiile recente, din industria media globală, şi este în conformitate cu manualul de acţiune al RSMG. Institutul Reuters menţiona, în lucrarea Journalism, media and technology trends and predictions, 2023:
Citește și: Mircea Dinescu, replici tăioase pentru Gabriel Liiceanu
In acest an, ne putem aştepta ca mai multe ziare să renunţe la producţia zilnică a variantei tipărite, din cauza creşterii costurilor de tipar şi a deprecierii reţelelor de distribuţie. În egala masura, este posibil să asistăm la următorul fenomen: din ce în ce mai multe titluri cu traditie vor trece la un model exclusiv online”. anunță Ringier.