RCA mai scumpe pentru tineri. Cu cat cresc preturile
RCA mai scumpe pentru tineri. Cu cat cresc preturile

S-au scumpit substanțial asigurările auto RCA pentru o anumită categorie de șoferi. Cine va trebui să plătească câteva sute de lei în plus, citiți în articolul de mai jos.

RCA mai scumpe pentru tineri. Cu cât cresc prețurile

S-au scumpit foarte mult asigurările auto RCA pentru o anumită categorie de șoferi. Această categorie va scoate din buzunar câteva sute de lei în plus atunci când vor încheia o asigurare RCA.

Această categorie de șoferi este cea a tinerilor, fără experiență la volan. Aceștia vor cumpăra asigurari RCA mai scumpe cu câteva sute de lei mai scumpe, scrie monitorulcluj.ro.

RCA mai scumpe pentru tineri. Cu cat cresc preturile
RCA mai scumpe pentru tineri. Cu cat cresc preturile

26 de categorii RCA au prețuri în creștere

Asigurările auto RCA s-au scumpit față de anul trecut, iar 26 de categorii RCA au prețuri în creștere. Cei mai afectați sunt tinerii și cei care nu au experiență la volan.

Spre exemplu, pentru un șofer tânăr cu vârsta între 31 și 40 de ani cu o mașină de 2.000 de centimetri cubi, polița RCA va crește de la 1035 de lei la 1300 de lei.

Cât plătesc șoferii între 31 și 40 de ani pentru mașini cu capacitatea între 1401 și 1600 de centimetri cubi

În cazul în care ai o mașină între 1.401 și 1600 și te situezi în intervalul de vârstă menționat mai sus, asigurarea RCA va fi de 1.225 față de 931 lei cât plăteai până acum.

Brokerii de asigurări auto au avertizat încă de la începutul anului că polițele RCA vor crește cu 15%, din cauza ultimelor modificări operate de  Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Autoritatea de Supraveghere Financiară vrea ca decontarea să se facă direct

În plus, ASF spune că doreşte ca decontarea directă să devină obligatorie. Asta înseamnă că, în cazul unui accident rutier, păgubitul să își ia banii de la firma la care are el asigurarea, și nu de la asigurătorul șoferului vinovat.

Decontarea directă automată pe polița RCA, o măsură ce a fost deja inclusă într-un proiect de OUG ce se află pe masa Guvernului, va însemna mai mulți bani scoși din buzunarele șoferilor. Practic, vor fi obligați să cumpere un fel de „mini-CASCO” ce va adăuga aproape zece procente la prețul RCA. Secretarul Comisiei penru buget, finanțe și bănci din Camera Deputaților, Marian Firczak a explicat că s-a ajuns în această situație din pricina unei legi proaste, 132/2017 a RCA, și a incompetenței supraveghetorului pieței asigurărilor, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Cine va achita daunele

Propunerea ASF ar urma să fie cea mai importantă schimbare din ultimii ani apărută pe piața RCA. Introducerea sistemului de decontare directă obligatorie va însemna că, în cazul unui incident rutier, daunele nu vor mai fi achitate, în primă fază, de asiguratorul șoferului vinovat, așa cum se întâmplă în prezent, ci de compania la care este asigurat păgubitul. Abia apoi cele două societăți își vor regla datoriile. Practic, RCA se scumpește cu până la 10% pentru că va include un ”mini -CASCO”.

”Personal, nu am fost un susţinător al decontării directe deoarece aceasta aduce o majorare automată a polițelor plătite de cetățeni. Din cauza faptului că supraveghetorii pieței de asigurări nu și-au făcut treaba, dar şi din cauza unei legi proaste pe care legiuitorul nu s-a grabit să o modifice, costurile ajung să fie transferate cetățenilor. Practic, cetățenii sunt obligați să scoată bani mai mulți din buzunar, să cumpere un fel de mini-casco din cauza instituțiilor care nu și-au făcut datoria la timp.

La ce va ajuta decontarea directă

Totuși, în situația prezentă, decontarea directă poate ajuta la spargerea monopolului unor firme de asigurare care au și fost sancționate de-a lungul timpului pentru nerespectarea regulilor pieței.

Prin decontarea directă, cetățeanul devine mai atent la ce asigurare își cumpăra tocmai pentru ca în cazul unui accident se va putea adresa fie asigurătorului terțului vinovat de producerea accidentului, fie propriului asigurător RCA”, a declarat Firczak, pentru economica.net.